27 Nisan 2008

yazma sanatı

yazma sanatı (on writing) stephen king'in yazar olmaya meyilli okurlarına verebileceği en güzel hediyesidir kanımca. öyle ki yazı tekniklerinin yanında, king'in hayatını, yazar olana kadar ki süreci çok güzel bir şekilde gözler önüne sermektedir. her zaman ki king yorumu ile yazıldığından dolayı, kitabı bitmeden bir kenara bırakamayacağınızı garanti edebilirim. çevremde, -buna tanıdığım bir kaç hocada dahil- stephen king gazıyla sağa sola bir şeyler karalayan bir çok insan var. yazma konusunda iyi olmadığınız düşüncesini, aklınızdan king'in tecrübelerini okuyarak çıkarıyorsunuz. şiir yazıyorsunuz, makale yazıyorsunuz, kendinizden emin bir şekilde basılması için gerekli yerlere gönderiyorsunuz. nasıl olduğunu umursamadan, hatalarınızın sizi engellemesine izin vermeden hem de. yazma konusunda beni harekete geçiren de bu oldu. yazarken neyin doğru neyin yanlış olduğunu düşünmemelisiniz. sizin hatalarınızı düzeltecek başka insanlar var. stephen king'in de dediği gibi; "size başımdan geçenleri, yaptığım hataları anlattım. umrumda mı diye soracaksınız. tabii ki değil. imla hataları gibi basit hataları düşünmek benim işim değil, benim yerime başkaları yapıyor zaten bunu. ben bildiğim işi yapıyorum çünkü bu işin nasıl yapılacağını biliyorum."

işte bu sefer dove yerine,stephen king'e te$ekkürü borç bilirim.. =))

0 reactions: