29 Nisan 2008

halk oyunları

eğer halk oyunları eğitmenlik sertifikası almak istiyorsanız, uymanız gereken bir takım kurallar vardır. kesinlikle halk oyunları geçmişiniz olmalı, yörelerden en az 3'ünü öğrencilerinize öğretebilecek kadar bilmelisiniz. ayrıca folklör lisansınız olmak zorunda değil ama kesinlikle ayrıcalıktır. çünkü il gençlik ve spor müdürlüğü iş verirken lisansı dikkate alıyor. eğer gerekli niteliklere sahipseniz, istenilenleri yaparsanız birçok yararını görüyorsunuz. şu sıralar jüri masasında oturan insanların çoğu aynı yollardan geçti, aynı bizim gibi. yurt dışında türk halk oyunlarını tanıtan, bu işi mesleği olarak seçmiş yüzlerce insan var. yaşadığınız kültürü öğrenmenin yanı sıra dünyayı da farklı bir yönden tanıma fırsatınız oluyor yani.

tabii güzel taraflarının yanı sıra kafanızı duvarlara vurmanıza sebeb olan yanları da var.

sabırlı bir insan olmak gerekiyor.çünkü belli bir yaşın üzerinde ki öğrencilerinize halk oyunları gibi bir dalı liseden sonra öğretmek pek de kolay olmuyor. kendinizi dinletmeyi ve öğrenme eylemini onlar için kolay bir hale getirmeyi bilmelisiniz. yoksa siz de öğrencileriniz de çığlık çığlığa bağırıp, halk oyunlarının ne kadar sıkıcı ve yorucu bir dans türü olduğu konusunda tartışmaya girebilirsiniz. eğer sinir katsayısı yüksek bir insansanız, benim hocamın yaptığı gibi davulun tokmağını da öğrenciler üzerinde bir güç göstergesi olarak kullanabilirsiniz. ama kesinlikle tavsiye edilen yöntem bu değil.. =)

bütün sıkıntısına, yoruculuğuna rağmen insana birşeyler kattığına inandığım nadir etkinliklerden bir tanesi halk oyunları. kazandığınız dostluklar bir yana, toplumda edindiğiniz yer de hiç de küsümsenebilecek türden değil. neyse uzatmayalım.hepimizin amacı aynı.(bazılarının derdi sadece para olsa da) kendi kültürünü bilmeden büyüyen gençlerin; özgüven duygusu gelişmiş, birlik kavramını bilen, yararlı insanlar haline dönüşebilmesi. halk oyunları tek yol mu? tabii ki hayır. ama en etkili olanlardan bir tanesi olduğunu düşünüyorum. haksızda sayılmam hani..

0 reactions: